החשד: סלמונלה בחלבה וליסטריה בסלמון מעושן

    דוד לזר 1 Comment on החשד: סלמונלה בחלבה וליסטריה בסלמון מעושן
    אילוסטרציה | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90 צילום: יונתן סינדל,ש פלאש 90
    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהחשש מהימצאות חיידקי סלמונלה, לא פסח על חברות "תלמה" ו"טחינה הנסיך", הערב (רביעי) גם מוצרים מסויימים של חלבה "בארכה" יורדים מהמדפים בשל חשש לסלמונלה.

    "חברת רושדי תעשיות מזון בע"מ קוראת לצרכנים להחזיר את מוצרי חלבה "בארכה" וחלבה "הלאל" בשל חשד להימצאות חיידקי סלמונלה", נכתב בהודעת החברה הערב, "מדובר במוצרים הנושאים את תאריכי התפוגה הבאים: 13-20.4.17, 18-22.5.17, 21-23.6.17, 21.7.17-7.8.17", פירטו.

    עוד הוסיפו כי "מי שיש ברשותו מוצר עם תאריכי תפוגה אלו מתבקש לפנות אל מוקד שירות הלקחות, לקבלת זיכוי מלא, בטלפון: 04-8560135". מבדיקת אתר 'קול חי' נכון לשעות אלה, מוקד שירות הלקוחות של "בארכה" סגור.

    החברה הסבירה כי "נעשו בחינות נוספות לתהליך הייצור ולחומרי הגלם ומאחר שעלה חשש מסוים לגבי מוצרי החלבה הסופיים בתאריכים שצוינו לעיל, ולמרות שאין ראיות להמצאות סלמונלה במוצרי החלבה, החברה החליטה בתיאום עם משרד הבריאות לנקוט במשנה זהירות, אחריות מוגברת ולבצע קריאה להחזרה יזומה".

    עוד נמסר כי "אנחנו פועלים לאיסוף מוצרי החלבה מהתאריכים שצוינו לעיל, מתחקרים אירוע זה וקוראים לכל צרכן אשר רכש את המוצר מסדרות מוצרי החלבה שצוינו לא לצרוך את המוצר ולפנות למוקד שירות הלקוחות".

    במקביל, גם חברת "מעדני מיקי" הודיעה הערב ללקוחותיה כי בעקבות בדיקה של שירות המזון במשרד הבריאות, נמצא חשש להימצאות חיידק ליסטריה מונוציטוגנס במוצר סלמון מעושן פרוס קפוא באריזות 500 גרם (10 יח' X 50 גרם) עם הברקוד 7290006736086, מתאריך ייצור 7 ביולי 2016, תאריך פג תוקף 3 במרס 2017. מדובר במוצר שנמכר לשוק המוסדי בלבד וכי לא ניתן להשיגו ברשתות השיווק והוא לא נמכר ישירות לצרכנים, אלא בעיקר ללקוחות מענף המסעדנות.

    ממעדני מיקי נמסר: "למען הסר ספק יודגש כי המוצר נמצא תקין בבדיקות מעבדה שנערכו ביום הייצור, טרם שחרורו ממפעלנו. מבדיקה שערכנו היום אצל לקוחותינו בשוק המוסדי, אשר רוכשים מוצר זה, אנו למדים כי המוצר לא נמצא עוד אצל הלקוחות. למרות זאת, במידה וקיים לקוח אשר המוצר נמצא ברשותו הוא מתבקש שלא לצרוך אותו, ולפנות לחברה. לכל שאלה בירור ופניה יש ליצור קשר עם שירות הלקוחות שלנו בטלפון 1-700-50-55-40 או למשרדי החברה בטלפון 03-9616283 או במייל [email protected].

    "חברת מעדני מיקי עושה כמיטב יכולתה על מנת להימנע מתקלות מסוג זה ומתנצלת בפני לקוחותיה. חברת מעדני מיקי עושה הכל בתיאום עם משרד הבריאות ומקווה להתגבר במהירות על המחסור הזמני הצפוי במוצרי סלמון מעושן מתוצרתה ועושה כל שביכולתה להמשיך ולספק מוצרים תקינים ואיכותיים ללקוחותיה".

    כזכור, לאחר סערת הקורנפלקס של "תלמה" גם חברת "טחינת הנסיך", שמספקת חומרי גלם לחברות שונות הודיעה על הורדת מוצרים ספציפים מהמדפים באופן מיידי. בהמשך הודיע משרד הבריאות כי הוא ערך שימוע לבעלי המפעל, בעקבות כך, זמנית נאסר על החברה לייצר ולשווק את מוצריה.

    הערב הודיעה משרד הבריאות כי יאפשר ל"טחינה הנסיך" לשווק מוצרים שהמשרד בדק ומצא כי הם תקינים. המשרד דגם 60 דגימות שונות של מוצרים המיועדים לצרכנים במחסן המפעל ובחנויות, וכל הבדיקות נמצאו תקינות.

    במקביל, החל תהליך ההשמדה של חומר הגלם הנגוע והושמדו כ-100 טון. לא הותר למפעל לייצר או לשווק מוצרים שייצר לתעשייה, וכן לא הותר לו לייצר מוצרים חדשים לתעשייה או לצרכנים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה שנקרא סלמון-לה